IPA projekt "Poboljšanjem kvalitete poučavanja do veće uključenosti učenika s teškoćama" se nastavlja!

Novosti   |   04.02.2015.
IPA projekt "Poboljšanjem kvalitete poučavanja do veće uključenosti učenika s teškoćama" se nastavlja!

U sklopu projekta "Poboljšanjem kvalitete poučavanja do veće uključenosti učenika s teškoćama", koji sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, Industrijsko-obrtnička škola Virovitica, kao nositelj projekta i škole partneri na projektu Industrijsko-obrtnička škola Slatina i Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Virovitica, boravili su od 19.-23. siječnja 2015. godine u studijskoj posjeti Frankfurtu na Majni zajedno s predstavnicima Virovitičko-podravske županije, Obrtničke komore Virovitičko-podravske županije i VIDRA-e Agencije za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije.


U tijeku je treća godina ovoga projekta odnosno suradnje između spomenute tri škole. Cilj je povećati kvalitetu odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama. Ostvaruje se programom edukacije za rad učenika s teškoćama. Prethodno je ostvareno unapređenje rada kroz suvremenu opremu za praktikume i učionice. Tako je naš Centar obogaćen za laptope, pametnu ploču, printer, projektore i još neka manja pomagala. Za pametnu ploču održana je SMART edukacija za rad s interaktivnom pločom u travnju 2014. godine za naše i učitelje Industrijsko-obrtničke škole Virovitica. Nakon dobivenih pomagala, nastava se u našem Centru uvelike modernizirala te naši učitelji na jedan nov i atraktivan način učenike aktiviraju za rad.


Prilikom posjete Njemačkoj, sudionici studijskog posjeta posjetili su ponajprije Hrvatski gospodarski savez (Kroatische Wirtschaftsvereinigung e.V.), zatim su posjetili Sveučilište J. W. Goethe gdje su se upoznali s njemačkim obrazovnim sustavom te Didaktičkom radionicom, koja je projekt suradnje Ministarstva kulture pokrajine Hessen i Instituta za posebnu pedagogiju i primarne elementarne znanosti. Tema je bila doškolovanje, mogućnosti prilagodbe materijala i oblikovanje nastave za učenike s teškoćama.


S nastavnicima Holbeinschule razmijenjena su iskustva dobre prakse, a u Internationales Familienzentrum e. V. predstavljeni su oblici i načini potpore učenicima s teškoćama u odabiru budućeg zanimanja. Sudionici su obišli i radionice u kojima učenici obavljaju praktičnu nastavu gdje su se upoznali s načinima njezine organizacije i provedbe.

U gradskoj upravi Grada Frankfurta na Majni, u odjelu koji brine o pravima doseljenika, razgovaralo se o temi Migracija i jezična podrška, kao i o brizi za učenike s teškoćama u razvoju.


Sudionici su posjetili i Generalni konzulat Republike Hrvatske u Frankfurtu na Majni gdje su predstavili Virovitičko-podravsku županiju i  razgovarali o mogućnostima i oblicima suradnje s obrtnicima i školama na području naše županije.


Iz našeg Centra sudjelovale su tri predstavnice: ravnateljica Centra Marija Navarra, mag.educ.rehab., psihologinja Maja Štampar, mag.psych. i učiteljica defektologinja Dubravka Periša, dipl.def.


Dubravka Periša izražava vrlo pozitivne dojmove ovoga posjeta. Kaže kako je obrazovni sustav drugačije uređen nego u Hrvatskoj. Učenici nakon 4. razreda osnovne škole opredjeljuju se za nižu srednju školu, realnu školu i gimnaziju. O tome odlučuju  nastavnici iako roditelji mogu inzistirati na upisu. Učitelji, roditelji i djeca s teškoćama imaju mogućnost dobiti stručnu pomoć u Didaktičkoj radionici na Sveučilištu J.W.Goethe. Djeca s teškoćama se na različite načine uključuju u odgoj i obrazovanje - polaze posebne i redovne ustanove. Zanimljivo je da organizacije civilnog društva imaju mogućnost putem projekata pružiti specifičnu pomoć učenicima s teškoćama u profesionalnom usmjeravanju. Jednu takvu organizaciju su posjetili te vidjeli kako se kroz razdoblje od godine dana pruža specifična pomoć u odlučivanju za izbor budućeg zanimanja za te osobe. To je vrlo pozitivna potpora za učenike s teškoćama kako se ne bi tijekom školovanja izgubili u sustavu odnosno ostali bez obrazovanja za zanimanje. Sudionici su razmjenjivali iskustva u radu s učiteljima koji obrazuju djecu od 5. do 10. razreda. Može se zaključiti da su sustavi obrazovanja u Hrvatskoj i Njemačkoj različiti te da jedni od drugih možemo puno učiti.

Ravnateljica mag.educ.rehab. Marija Navarra istaknula je ugodan i profesionalan prijem u svim posjećenim institucijama, kao i zadovoljstvo što su sudionici imali priliku neposrednog uvida u pozitivnu praksu i mišljenja mjerodavnih institucija koje vode obrazovnu politiku osoba s teškoćama u razvoju.


U nastavku provedbe IPA projekta u tijeku je edukacija učitelja i nastavnika u korištenju suvremenih medija i programa u radu s učenicima kojima je potreban poseban pristup u radu, a to su programi i tehnike u modulu I i II. Ravnateljica Centra, koja se također priključila edukaciji, smatra da će edukacija o sustavu za udaljeno učenje imati značajno mjesto u načinu rada s učenicima koji su spriječeni u dolasku na odgojno-obrazovni rad u Centru.



 

Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.