Održan Županijski stručni skup učitelja defektologa!

Novosti   |   08.01.2015.
Održan Županijski stručni skup učitelja defektologa!

U četvrtak 8. siječnja 2015. godine, tijekom zimskih praznika učenika, u našem se Centru održao Županijski stručni aktiv učitelja defektologa. Četverosatni skup obuhvatio je tri zanimljive i korisne teme:

1. „Stres u pomagačkim zanimanjima", predavačica liječnica psihijatrica Sanea Mihaljević. Nazočni su saznali puno korisnih činjenica. Pomažuće su struke: psiholozi, socijalni radnici, defektolozi, zdravstveni djelatnici, socijalni pedagozi.

Od sindroma sagorijevanja na poslu pati trećina svih zaposlenih s radnim stažem između 9 i 17 godina. Stres na poslu je kronične prirode. Djelotvorno suočavanje sa stresom je donošenje odluke o promjeni vlastitog ponašanja.

Suočavanje sa stresom može biti kroz 3 strategije: a) promjena izvora stresa, b) povlačenje - izbjegavanje situacije, c) prihvaćanje stresne situacije. Pomagačke struke po svojoj prirodi posla koji obavljaju često su izložene djelovanju štetnih aspekata stresa. Brinući se za pomagačke struke, ciljevi će biti brže dosegnuti, klijenti će dobiti veću kvalitetu usluga, a pomagač zadovoljniji, zaključila je predavačica Mihaljević.

2. „Kako preživjeti kritiku", predavačica mag.psych. Maja Štampar

Kritiku uobičajeno doživljavamo u negativnom kontekstu. Vrlo je važno znati određene stavke upućivanja kritike:

-razgovor u „4 oka", nasamo
-pronaći pozitivne strane
-neposredno nakon neželjenog ponašanja izbjegavati generalizacije („uvijek", „stalno", „nikad")
-naglasiti da je to vlastito mišljenje, dojam („Čini mi se da...", „Imam dojam...")
-usmjeriti se na ponašanje, a ne osobnost
-kritiku treba potkrijepiti konkretnim posljedicama
-usmjeriti se na rješenje i budućnost

Također, važno je znati određene stavke i kod primanja kritike:
-na kritiku treba gledati kao priliku za poboljšanje
-tri oblika kritike:
a) realistična i korektno izražena kritika
b) djelomično realistična, izražena na nekorektan način
c) neopravdana kritika

Uvijek treba poslušati kritiku do kraja. Svatko ima pravo reći: „Ne, ja mislim da nisi u pravu!" Ne treba uzvraćati kritikom.

Nazočni su nakon predavanja rješavali test „Koliko ste svjesni sebe".

3. „Numicon - primjena", predavačica dipl.def. Dubravka Periša, voditeljica ŽSV

D.Periša nazočne je upoznala s multisenzornim programom Numiconom, koji pomaže djeci u matematici. Pomaže da manipuliraju, promatraju i uočavaju, istražuju uzorke, stvaraju veze...
Numicon je namijenjen za djecu od rane dobi do iznad 9 godina, za djecu redovne populacije i djecu s teškoćama.
Koristi se za razvoj predmatematičkih vještina, razvrstavanje, uspoređivanje, održavanje redoslijeda, nizanje, slijeđenje uputa, orijentacija, vizualno grupiranje, procjenjivanje, razvoj matematičkog jezika.
Glavna ideja jest: prijelaz od konkretnog k apstraktnom.
Nakon što su nazočni poslušali predavanje, sudjelovali su u radionici u paru.

Stručni skup završio je druženjem i okrijepom u prostoru Centra. 

 

Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.