Povodom Međunarodnog dana tolerancije, školske knjižničarke Marija Blažević i Marina Aragović Švarbić dogovorile su ponovnu suradnju među učenicima, koji su sudjelovali u radionici prošle školske godine. Sada, godinu dana stariji i obrazovaniji učenici 8. razreda COOR-a Virovitica i 8.c razreda OŠ Vladimir Nazor, našli su se u istom društvu kako bi razgovarali o temi tolerancije i različitosti. Učenici su se kratko preispitali, a potom naglas iznijeli svoje stavove o tim važnim pitanjima. Poslušali su poučnu priču o različitostima među ljudima, a najznačajnije poruke nosit će dalje sa sobom kroz život.
Učenici su bili podijeljeni u 5 skupina, svaka sa svojim dijelom zadatka. Osim knjižničarki, učenicima su pomagale razrednice osmaša Jasna Komar i Elizabeta Majstorović te dvije volonterke učenice Tehničke škole Virovitica, koje dolaze jednom tjednom volontirati u 8. razred.
Tema radionice bila je Tolerancija i različitost, a skupine su obrađivale pet podtema.
Tolerancija: Petero učenika za zadatak je imalo dati vlastito mišljenje o pitanjima poput „Koliko su ljudi tolerantni i može li se tolerancija učiti“, „Zašto je sloga, razumijevanje i pomaganje ljudima važno?“, „Jednakost i ravnopravnost među ljudima iz tvog iskustva“.
Ravnopravnost spolova: Druga skupina učenika raspravljala je i dala svoje mišljenje o ravnopravnosti u pitanjima poput „Muškarac je gazda u kući, autoritet i glava obitelji“, „Sramota je ako žena uzdržava muškarca“, „Žene su manje talentirane od muškaraca, to se vidi u javnom i političkom životu“.
Isprika: Treća skupina učenika razmišljala je o svojim netolerantnim ponašanjima te su pisali pismo isprike obraćajući se osobi koju su povrijedili, iskreno žaleći za učinjenim.
Muški i ženski poslovi: Četvrta skupina učenika raspravljala je o tome što sve mogu raditi muškarci, a što žene. Prema uzoru pjesme Mladena Kušeca „Što sve mogu biti dječaci?“, skupina je napisala vrlo zanimljivu pjesmu pod nazivom „Što sve mogu biti djevojčice?“.
Ljubav: Peta skupina učenika razmišljala je o ljubavi, moći koju ljubav ima, o vrstama ljubavi koje postoje na svijetu, poput ljubavi prema životinjama, ljubav prema domovini, ljubav prema obitelji, itd. Svaki učenik u skupini napisao je svoj stih za zajedničku pjesmu „Naša ljubav“.
Odgovori, koje su učenici napisali, bili su više nego zanimljivi. Svi rezultati skupina postavljeni su na zajednički plakat. Pokazali su da već sa svojih 13-14 godina itekako znaju biti tolerantni, osviješteni su kako ljude ne treba dijeliti po bilo kojim osobinama, već naprotiv, u svakoj različitosti i leži posebnost čovjeka te po tome i vrijedi kao osoba.
Uz veselo druženje, počastili su se grickalicama te lijepim mislima završili školski dan.