Na temelju Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i stručnog mišljenja Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstvo znanosti i obrazovanja dalo je suglasnost 2019. godine za provedbu Posebnog programa za djecu s teškoćama u razvoju u dobi od jedne godine do polaska u školu u ustrojbenoj jedinici programa predškolskog odgoja i obrazovanja pri Centru za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Virovitica.
Dugogodišnje iskustvo u radu s djecom s teškoćama u razvoju, ukazuje nam na velike potrebe djece s teškoćama za primjerenim razvojnim i rehabilitacijskim programima, kao i za potrebe njihovih roditelja za stručnom podrškom i savjetovanjem.
Cilj provedbe posebnog programa je što ranije uključivanje djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovni proces, poticanje cjelovitog razvoja svakog djeteta, uvažavajući individualne razvojne potrebe svakog djeteta i njegove mogućnosti.
Program se u protekloj godini provodio polazeći od stvarnih potreba djeteta, njegovih mogućnosti i osobnosti, u stalnoj dinamičnoj interakciji s obitelji i okruženjem, koristeći pri tome iskustva suvremenih koncepcija predškolskog odgoja i obrazovanja. Podizali smo kvalitetu planiranja te vrednovanja i samovrednovanja rada, a time i rada s djecom, jačanja stručnih kompetencija rehabilitatora i odgojitelja, uočavanja dijelova procesa koje je potrebno unaprijediti, prihvaćanja timskog i grupnog rada kao nužnosti u tom procesu te korištenja objektivnog instrumentarija i načina procjenjivanja kvalitete rada kao polazišta za pozitivne promjene.
Naglasak je na intenzivnom i stručnom komuniciranju s djecom i roditeljima kako bi postali aktivni partneri u odgoju svog djeteta te jačali svoju roditeljsku ulogu.
Tijekom 2020. godine rad u posebnom programu za djecu s teškoćama odvijao se u tri odgojno-obrazovne skupine (12 djece s područja Virovitice, Špišić Bukovice, Pitomače i Lukača). U periodu od 16. 3. - 11. 5. 2020. zbog pandemije Covid-19 te sukladno odrednicama HZJZ vrtić je privremeno prekinuo neposredni rad te nastavio s radom na daljinu. Rehabilitatori i odgojitelji roditeljima su putem e-maila slali individualizirane aktivnosti koje su oni mogli kod kuće raditi s djecom.
Nakon tog perioda, neposredni rad je nastavljen do danas.