Provedene radionice - razvijanje socijalno-emocionalnih vještina

Erasmus+ budiOK!- budi obrazovan, budi kompetentan   |   Marija Blažević  |  23.05.2025.
Provedene radionice - razvijanje socijalno-emocionalnih vještina

U okviru Erasmus+ projekta budiOK! – budi obrazovan, budi kompetentan, stručna suradnica knjižničarka Marija Blažević je nakon sudjelovanja na strukturiranom tečaju The Positive Teacher, primijenila strategije poučavanja s učenicima srednje škole kroz različite radionice.

Prva radionica održana je 7. travnja 2025. s učenicima 1. razreda pod nazivom Dodaj boje svojim mislima. Radionica je održana tijekom sata razrednog odjela te u okviru međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj. Cilj je bio prepoznati utjecaj pozitivnih/negativnih misli na nas, objasniti utjecaj pozitivnih afirmacijski poruka na nas, izabrati vlastite pozitivne afirmacijske poruke te s vremenom vjerovati u njih.

Pozitivne afirmacijske poruke mogu pojačati naše samopouzdanje i samopoštovanje. Iako možda u početku u njih ne vjerujemo i pružamo otpor kad ih čujemo, to samo znači da imamo više posla - razlog više da budemo uporni i potičemo sami sebe pozitivnim porukama.

Nakon toga, knjižničarka je učenike upoznala s digitalnim alatom Canva. Izrađivali su memove koje su imale pozitivne misli, odnosno poruke koje nešto znače samim učenicima. Pojam mem (eng. meme) danas se najčešće koristi za označavanje šaljivog videozapisa, slike ili teksta koje korisnici interneta često i brzo šire. Zanimljive uratke možete vidjeti u nastavku.

Druga radionica održana je 5. svibnja 2025. s učenicima 3. razreda tijekom sata razrednog odjela te u okviru međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, a treća radionica održana je 23. svibnja s učenicima 2. razreda srednje škole tijekom sata hrvatskog jezika odjela te u okviru međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj.

Cilj ove dvije radionice bio je sudjelovanje učenika u igrama i aktivnostima za poticanje prihvaćanja sebe i drugih. Učenici su imali priliku iskusiti nekoliko igara kao što su poticanje tjelesnih pokreta (igra s brojevima i igra Pljesak/step - Izmjene mirovanja i pokreta utječu na doživljaj mogućnosti upravljanja vlastitim tijelom. Učenici se osvješćuju svojih mogućnosti mijenjanja položaja, snage i brzine pokreta), zatim osvješćivanje emocija (igra šetnja povjerenja - vodič želi osamostaliti svog štićenika dajući mu precizne upute kako da se sam kreće- na kraju šetnje igrač odvezuje oči i raščlanjuje svoje osjećaje straha, nesigurnosti, nepovjerenja i rastućeg povjerenja u svog vodiča), povećanje svjesnosti o sebi (Igre za povećanje svijesti o sebi i traženja odgovora na pitanje „tko sam ja“ i „kakav sam ja“ – igra Čarobni krug), te na kraju vježbe – umirujuće aktivnosti.

Možemo zaključiti kako su učenici nakon sudjelovanja u ovim radionicama stekli samopouzdanje, povjerenje jedni u druge, osvijestili svoje emocije, razvijali socijalno-emocionalne vještine.

 

 

 

 

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće